Вход Господен в Йерусалим, популярен като Цветница, Връбница, Неделя Вая е последният ден преди началото на Страстната седмица, в която Иисус е заловен съден и разпънат на кръст. Латинското название на празника е Dominica in palmis (Палмова неделя, или буквално „Ден господен в палми“). В съвременните европейски езици също се използва латинизираното название на празника, на английски е Palm Sunday.
Събитиетона е описано и от четиримата евангелисти. Спасителят влиза в града, възседнал магаре.
Обичаят бил победителят да влезе през градските порти възседнал кон. Това ездитно животно обаче символизиа и намерението за завоюване. Иисус избира магаре като израз на смирение и мир.
По времето на Христос Юдея е превзета от римляните. Местото население очаква идването на Месията, за когото се говори в свещените им писания и за когото пророците проповядват непрекъснато, за да ги освободи. Затова и посрещат Иисус като Избавител, каквото е значението на думата Месия. Това убеждение на хората се заслило още повече при мълвата за възкресението на Лазар предишния ден. Затова и при влизането Му в града Той е посрещнат с палмови клонки и цветя, а някои застилат пътя пред Него с дрехите си. Тълпата Го приветствата: „Осанна на Сина Давидов! Благословен е идващият в името Господне! (т.е. – достоен за похвала е пратеникът на Бог). Царю Израилев! Осанна във висините!“
Христос на практика влиза по този тържествен начин в Йерусалим, спазвайки всички пророчества, записани в Стария завет. Но той не влиза като цар земен, или като победител, завръщащ се след спечелена битка. Влиза като Цар, чието царство не е от този свят; като победител на греха и смъртта.
От понеделник започва Страстната седмица, в която Иисус Христос преживява предателството, залавянето, съдът и разпъването на кръста.