Той се пада винаги след Петдесетница, датата се променя според тази на Възкрасението Христово
Ден след Петдесетница, когато е рожденият ден на Църквата, се пада Света Троица или още Свети Дух. Датата се променя според тази на възкрасение Христово и тази година тя е на 24 юни. 24 г.
В християнското богословие Светата Троица е основна доктрина. На богословски език възгледът, че Бог е Св. Троица се нарича тринитарианство. Според него, Бог е едно същество, което съществува едновременно и вечно като три личности или ипостаси. Това са Бог Отец, Бог Слово, т.е. Логосът, въплътил се в Иисус Христос от Назарет и Бог Свети Дух, които заедно са Светата Троица.
След IV век в източното и в западното християнство тази доктрина гласи, че „съществува един Бог в три лица“ и всичките три лица са вечни и имат една божествена природа и отделно съществувание, тоест битие. Тъй като мнозинството християни са тринитаряни, то вярата в Св. Троица е тест за ортодоксалност на вярата. Важно е да се знае, че към идеята за един Бог в три лица, Синът Иисус Христос има две различни природи – напълно човешка и напълно божествена.. Поради това той е наричан и Богочовек или Бог въплътен.
Доктрината за Св. Троица или също Божието Триединство е формулирана от християнската църква в резултат от непрекъснати изследвания на Св. Писани. Тя е изяснявана в дебати и трактати и е първоначално формулирана на Първия Вселенски събор в Никея през 325 г.сл. Хр. по такъв начин, че формулировката да е в съответствие с библейските новозаветни и старозаветни свидетелства. По-късно тази формулировка се подобрява в следващите вселенски събори. Най-широката библейска основа намираме в Евангелието според Йоан в Новия завет – всички твърдения на Иисус Христос за отношението между Отец, Сина самия Иисус Христос и Светия Дух.
Третата ипостас, тоест на Светия Дух, се изобразява в иконописта като гълъб.