USA епархия впрегна Бог в джентър-идеологията

Включва и транссексуалните във всички дейности на църквата

Епископската църква във Вашингтон (САЩ) е приела резолюция да се спре използването на мъжки местоимения за Бога в бъдещите актуализации на своята „Книга на общата молитва“, съобщава „“Llifesitenews”.

„Ако се предприеме преразглеждането на Книгата на общата молитва, да се използва експанзивен език за Бога от богатите източници на женско, мъжко и невинно изображение за Бог, намерени в Писанието и традицията и, когато е възможно, да се избегне употребата на пола и местоимения за Бога „, се казва в резолюцията.

„През вековете нашият език и нашето разбиране за Бога продължават да се променят и адаптират“, заявяват авторите на резолюцията. Според тях използването на мъжки местоимения, когато се говори за Него е опит да „ограничим разбирането ни за Бога“.

„Като разширим езика си за Бога, ще разширим имиджа на Бога и на природата на Бога“, заявяват те. Делегатът на конференцията, преподобната Линда Р. Калкинс от епископската църква „Свети Вартоломей“ в Лейонсвил, Мериленд, дори заявила: „Очакавам Епископската църква да възприеме виждането, че всички хора биха могли да говорят за Божието име. Много хора, с които съм разговаряла през 20-годишният ми опит на служение след ръкополагане твърдят, че не могат да бъдат част от никоя църква поради мъжкия образ на Бога, който е системно поддържан и по време на нашите литургии. Много от нас чакат и трябва да чуят Бог на нашия език, с нашите думи и с нашите местоимения „, добави тя. Пастор Калкинс е жена (б. ред.)

Християните, следвайки ученията на Иисус Христос, са се молели на Бога и Му се молят като на баща – молитвата „Отче наш“. Теолозите обясняват, че мъжката дума „Баща“ показва връзка. „Всъщност „Отец“ е единственият начин, по който Иисус някога се е обръщал към Бога, и единственият начин, по който Той учел Своите последователи, обяснява д-р Павел Тарази от Православната богословска семинария „Свети Владимир“ в САЩ. – Той всякога се обръща към него с „Авва“, което означава именно Отец“, посочва преподавателят. Църковните отци също свидетелстват за това. Свети Григорий Богослов също говори в подкрепа на това. Св. Атанасий Велики заявява, че само специфичните имена „Баща“, „Син“ и „Святият Дух“ принадлежат „на собствената същност и същество на Бога“. Свети Григорий учи, че всяко отклонение от имената „Баща“, „Син“ и „Свети Дух“ предизвиква промени на едната истинска вяра. Всяко друго име, пише Свети Григорий, „служи като отправна точка за отклонението от здравата догматика.“

Делегатите на Епископската конвенция са приели и резолюция, без дискусии, за включване на „транссексуалните хора“ във всички аспекти на „съборния живот“.

Резолюцията призова епархията да „насърчава всички енории да премахнат препятствията пред тях за пълноценното им участие в общуването, като осигурят пълна достъпност на всички специфични за пола възможности и дейности, независимо от пола и идентичността“.

„Фиксираните граници на половата идентичност се оспорват и църквите трябва да отговорят. Тази резолюция е ясен отговор на системното потисничество и насилие, което транссексуалните хора изпитват ежедневно“, заявяват съставителите на резолюцията.

 

Следвай ме – Общество

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва бисквитки, за да подобри Вашето сърфиране. Ако продължите, Вие приемате нашата политика за използване на бисквитки. Прочети още

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close